• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Вивчення стану викладання фізичної культури в закладах освіти м. Олександрії

Вивчення стану викладання фізичної культури в закладах освіти м. Олександрії

2013-11-19

19 – 21 листопада 2013 року науково-методичною лабораторією фізичної культури, спорту і захисту Вітчизни було проведено вивчення стану викладання фізичної культурив закладах освіти м. Олександрії. За час вивчення відвідано 11 уроків фізичної культурита фінальні змагання з футзалу серед команд дівчат. Педагоги міста беруть активну участь в обласному конкурсі на кращий інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу та в обласному етапі конкурсу «Учитель року»:

2009 рік - переможець конкурсу Михальчук В.Й., вчитель НВК «Олександрійський колегіум»;

2010 рік - переможець конкурсу Узлов О.М., вчитель ЗНЗ І-ІІІ ступенів № 10;

2011 рік - призер конкурсу Лоцман В.О., вчитель НВО «Олександрійська гімназія ім. Т.Г.Шевченка»;

2012 рік - лауреат конкурсу «Учитель року» Лоцман В.О., вчитель НВО «Олександрійська гімназія ім. Т.Г.Шевченка ».

Фізкультхвилинки, рухливі перерви, спортивні секції в позаурочний час, спортивні змагання проводяться згідно з положенням й календарем спортивно-масових і фізкультурно-оздоровчих заходів. Щоденна робота з учнями, розуміння і підтримка адміністрації та педагогічних колективів НВО “Олександрійська гімназія ім. Т.Г.Шевченка – ЗНЗ І-ІІ ступенів – школа мистецтв”, ЗНЗ № 10, 15, 8, 2, 9, 7, 6, ЛІТ, НВК “Олександрійський колегіум – спеціалізована школа”, НВК “ЗНЗ І-ІІІ ступенів № 19 – дошкільний навчальний заклад “Лісова казка”, ОНВК, Звенигородський ЗНЗ дали змогу залучити до позакласних спортивно-масових заходів практично всіх учнів і підготувати команди до участі в міській спартакіаді.

Традиційними стали змагання «Захист Вітчизни серед учнів 10-11 класів, які проводяться спільно з управлінням освіти, військовою частиною та військовим комісаріатом. Чотири рази на рік проводяться змагання з спортивного орієнтування та туристичної техніки, змагання з футболу, баскетболу, волейболу, «Старти Надій». Кожен учень протягом навчального року має можливість взяти участь у різних змаганнях. У 2013 – 2014 н.р. відповідно до календаря спортивно-масових заходів передбачається проведення таких заходів:

- змагання з футболу;

- змагання з баскетболу;

- змагання з легкої атлетики;

- патріотичний фестиваль «Нащадки козацької слави»;

- змагання з туризму;

- конкурс-змагання «Захист Вітчизни».

Значне місце у вдосконаленні роботи з фізичного виховання в закладах освіти м. Олександрії знаходить фізкультурно-оздоровчий патріотичний комплекс школярів України «Козацький гарт», запроваджений Міністерством освіти і науки України з 1 вересня 2005 року.

Управління освіти, молоді та спорту міської ради, педагогічні колективи загальноосвітніх навчальних закладів приділяють увагу вивченню історії та розвитку олімпійського руху, його ідеалів, принципів, місця в системі фізичного виховання. В загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладах поширені такі напрями олімпійської освіти:

- «Олімпійський урок» - проводиться в місті в програмі заходів, присвячених Дню фізичної культури і спорту. В заходах взяли участь 410 учнів. Крім цього в кожному загальноосвітньому навчальному закладі 20 вересня 2013 року був проведений відкритий урок, під час якого учні брали участь в навчально-пізнавальній грі «Олімпійські висоти», спортивних змаганнях, вікторинах, конкурсах, турнірах. Проводився конкурс малюнків, плакатів, фото на олімпійську тематику. В цілому в шкільних олімпійських уроках взяли участь 4412 учнів.;

- «Олімпійський тиждень» проводився з 14 по 21 вересня 2013 року. План заходів затверджений наказом управління освіти, молоді та спорту від 02.09.2013 року № 668;

- «Олімпійський день» - у 2013 році проводився 22 травня 2013 року. В зеленому масиві біля стадіону був проведений легкоатлетичний пробіг за участю школярів, вихованців ДЮСШ № 2 та ДЮСШ ФСТ «Україна», вчителів загальноосвітніх навчальних закладів та всіх бажаючих. Кожен учасник був нагороджений сертифікатом участі в олімпійському дні, переможці в окремих вікових категоріях отримали призи. Всього в олімпійському дні взяли участь 2773 учасники;

«Олімпійське лелеченя» - з 2011 року в загальноосвітніх навчальних закладах проводиться І етап змагань. У 2012 році переможцями ІІ, ІІІ та ІУ етапів стала команда ЗНЗ № 9 «Ніка», яка брала участь у фіналі Всеукраїнського спортивно-масового заходу «Олімпійське лелеченя» у міжнародному дитячому центрі «Артек».

Позитивний досвід роботи з олімпійської освіти мають НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 19 – дошкільний навчальний заклад «Лісова казка» - вчителі фізичної культури Бондаренко Т.В., Хітріч І.В.; загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів № 8 - вчитель фізвиховання Романова В.В.; загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 10 - вчителі Узлов О.М. та Коваленко М.А.; загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 9 - вчителі Левченко Н.Л. та Головня М.Г.; гімназія ім.Т.Г.Шевченка - вчителі Тарасенко Т.М. та Лоцман В.О., НВК «Звенигородський ЗНЗ – ДНЗ» - вчителі Бендеров Д.Х. та Штикова Н.М.

Методичне об’єднання вчителів фізичної культури міста Олександрії очолює Тарасенко Т.М., вчитель фізичної культури НВО «Олександрійська гімназія ім. Т.Г.Шевченка –ЗНЗ I-II ступенів – школа мистецтв». Проблема, над якою працює методичне об’єднання міста - "Використання творчих можливостей в інноваційній діяльності вчителів фізичної культури щодо формування в учнів знань з фізкультурно-спортивної діяльності та вміння використовувати їх для збереження і поліпшення свого здоров’я, вдосконалення фізичної підготовки». У своїй роботі члени методичного об’єднання керуються Концепцією фізичного виховання в системі освіти України, де вказано основні форми та напрямки роботи вчителя фізичної культури щодо формування у дітей свідомого ставлення до свого здоров’я, зміцнення організму шляхом впровадження фізичних вправ під час занять у навчальному закладі, спортивних гуртках, на змаганнях різного рівня. Впродовж навчального року працюють три динамічні групи. Перша група - «Школа вищої педагогічної майстерності». Це - рада методичного об’єднання. В групу входять вчителі, які застосовують творчій підхід у своїй роботі і мають вищу кваліфікаційну категорію. Зміст роботи групи: інформація про нові напрямки, пропаганда нових педагогічних ідей, творчий розвиток, проведення відкритих уроків, виховних заходів, їх самоаналіз та аналіз. Друга група - «Школа вдосконалення педагогічної майстерності». Групу очолює Лоцман В.О., до якої входять вчителі, які працюють над вдосконаленням власної майстерності. Зміст роботи групи: аналіз, вивчення ускладнень у роботі, організація самоосвіти вчителя, проведення тренувальних практичних занять ,відкритих уроків, ділових ігор, семінарів-практикумів з метою набуття особистого досвіду роботи, визначення перспектив. Третя група - «Школа становлення молодого спеціаліста». Очолює групу Старчикова В.О. Основний зміст її роботи - визначення технології сучасного уроку та виховного заходу. Проблема над якою працює група – «Підвищення ефективності уроку фізичної культури та фізкультурно-оздоровчої роботи в навчальних закладах».

У процесі проведення всіх видів методичної роботи значна увага приділялася проблемам виховання особистої фізичної культури, впровадження дієвої системи домашніх завдань, особистісно орієнтованих технологій навчання й виховання, тематичного обліку навчальних досягнень учнів, шляхів забезпечення сприятливих санітарно-гігієнічних умов життєдіяльності дитини у школі, впровадженню технічних засобів навчання. До кожного засідання готується відкритий урок з певної проблеми. Після проведеного уроку обов’язково проводиться аналіз уроку зазначається, що вдалося реалізувати, а що ні, як і коли буде реалізоване те, що не вийшло на цьому уроці, пояснюється доцільність застосованих прийомів і методів роботи. До початку навчального року на засіданні методичного об’єднання вивчаються методичні рекомендації щодо вивчення навчального предмету «Фізична культура» в загальноосвітніх навчальних закладах.

У своїй роботі вчителі фізичної культури НВО «Олександрійська гімназія ім. Т.Г.Шевченка –ЗНЗ I-II ступенів – школа мистецтв» Тарасенко Т.М., Лоцман В.О. намагаються розвивати в учнів активність, дисциплінованість, потяг до самовдосконалення щодо поліпшення здоров’я, використовуючи різні методи і форми роботи: урок, фізкультурно-оздоровчі свята, спортивно-масові заходи, конкурси, спеціальні медичні групи, фізичну культуру і спорт в режимі дня. Проблема над якою працює кафедра «Інноваційні підходи до організації навчального процесу». Метою роботи вчителів є розробка методів занять з школярами шляхом тренувального впливу інноваційні зичних вправ. В своїй роботі вчителі фізичної культури широко застосовують здоров’я зберігаючі технології.

Романова Валентина Володимирівна, вчитель фізичної культури загальноосвітнього навчального закладу I-II ступенів № 8 працює над темою: «Розвиток рухових якостей через досягнення високої моторної щільності, динамічності й емоційності уроку». Основні цілі роботи вчителя – це добір форм та напрямків роботи, які спрямовані на формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, стану фізичної підготовленості. Романова В.В. на перше місце ставить завдання зміцнення здоров’я учнів, прищеплення їм знань із гігієни, валеології, теорії і методики фізичного виховання, навичок самостійно виконувати фізичні вправи. Ефективність системи фізичного виховання в закладі значною мірою базується на досвіді Романова В.В. та ефективності створеного навчально-методичного комплексу для викладання фізичної культури та проведення спортивно-масової роботи. Система роботи заслуговує на грунтовне вивчення та узагальнення міським методичним центром.

Вчителі загальноосвітнього навчального закладу I-III ступенів № 9 Левченко Н.Л., Головня М.Г., Чорний А.І. працюють над проблемою «Подальше покращення методики забезпечення системи безперервного підвищення кваліфікації і впровадження в практику передового педагогічного досвіду вчителів фізичної культури, підвищення їх педагогічної майстерності. Розвиток рухової активності школярів». Вчителі вважають, що розвиток рухових якостей є одним з найважливіших компонентів фізичного виховання школярів, на своїх уроках основну увагу спрямовують на вирішення цих завдань. Результати роботи вчителів фізичної культури закладу показали, що застосування таких підходів у роботі дають змогу до 75-80% збільшити моторну щільність уроків. У 2013 році команда закладу виборола перше місце на обласних змаганнях «Олімпійське лелеченя» та стали призерами Всеукраїнського конкурсу «Олімпійське лелеченя».

Метою роботи вчителя фізичної культури загальноосвітнього навчального закладу I-III ступенів №10 Узлова О.М., є підвищення рівня навчально-виховного процесу, навчальних досягнень учнів шляхом удосконалення форм і методів роботи вчителя щодо залучення дітей до систематичних занять фізичною культурою та спортом. Узлов Олег Миколайович – переможець обласного конкурсу на кращий інноваційний урок фізичної культури з елементами футболу. Величезним стимулом для залучення учнів до систематичних занять фізичною культурою та спортом є особистість самого вчителя. Під час уроку, проведеного Узловим О.М., учні продемонстрували високі та достатні результати володіння елементами техніко-тактичної підготовки. Урок мав належну моторну щільність на фоні постійного контролю вчителем стану серцево-судинної системи учнів. Заняття проведено на належному методичному рівні, з використанням наявного оснащення для розвитку основних рухових якостей учнів, застосовувалась диференціація навчальних завдань, метод колового тренування, раціональні методи організації навчальної діяльності учнів. Під час проведення занять під постійною увагою вчителя знаходяться основні фізичні якості учнів – витривалість, сила, швидкість та ін. Послідовність проходження навчального матеріалу та застосування фізичних вправ для розвитку тих чи інших рухових якостей відповідають діючим вимогам та рекомендаціям. Адміністрацією школи надається значна увага роботі з фізичного та військово-патріотичного виховання учнів, впровадженню положення про організацію фізичного виховання учнів в загальноосвітніх навчальних закладах. Узлов О.М. бере активну участь у роботі міського методичного об’єднання. В грудні 2011 року на базі ЗНЗ І-ІІІ ступенів № 10 проведений міський семінар вчителів фізичної культури на тему: «Впровадження олімпійської освіти в систему навчально-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів».

Модернізація освіти спонукає до пошуку нових освітніх технологій, до впровадження нетрадиційних форм і методів навчання. Вчителі фізичної культури Олександрійського колегіуму Дудус С.І., Михальчук В.Й.,Максимова Н.І. під час уроків використовують такі сучасні форми: групової навчальної діяльності, дрібногрупової навчальної діяльності, колового тренування, парні форми.

Михальчук В.Й. – переможець обласного конкурсу на кращий інноваційний урок фізичної культури з елементами футболу. Вчитель висококваліфікований, перебуває у постійному пошуку. Основним завданням його роботи є творчий підхід до занять фізичною культурою та спортом. Він постійно працює над впровадженням у навчальний процес ефективних методів організації роботи учнів, підвищенням емоційності ігрових та змагальних елементів. Проблема над якою працює методичне об’єднання «Розвиток рухових якостей школяра». Велику увагу методичне об’єднання приділяє позакласній фізкультурно-оздоровчій роботі. Кожного року проводиться шкільна спартакіада з видів спорту.

Творчий підхід до справи робить уроки вчителів фізичної культури ОНВК - Грецової О.І.,Дудус Л.С., Удовіцької Є.А, Фандалюка В.В., Марченка О.В., НВК «ЗНЗ I-III ступенів №19- ДНЗ «Лісова казка» - Бондаренко Т.В., Хітріч І.В., Ліцею інформаційних технологій - Капінуса А.М., та Тарасенко Н.А., загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів №15 - Старчикової В.О. цікавими, насиченими різноманітними іграми та прийомами індивідуального підходу до школярів. Вони уміло використовують технічні засоби навчання, які дають змогу їхнім вихованцям швидко засвоїти новий навчальний матеріал. Значне місце в роботі методичного об’єднання закладу відводиться позакласній та позашкільній роботі. Вони впороваджують ефективні технології сучасного уроку, успішно працюють над дослідженням питань методики викладання та створення власної дидактичної системи, що забезпечує умови, за яких розвивається інтерес учнів до занять фізичною культурою та спортом. У 2008 році Капінус Андрій Миколайович вперше взяв участь у обласному конкурсі «Учитель року» в номінації «Фізична культура». Учень Тарасенко Н.А. - Федоренко Ярослав став призером обласної олімпіади з фізичної культури. Вчитель фізичної культури Старчикова В.О. проводить заняття школи молодого спеціаліста.

Кiлькiсть переглядiв: 162

Коментарi